‘de KRIEG van KEES’

Het Princenhaags museum organiseert op vrijdag 6 mei a.s. de presentatie van het boek dat Kees van den Berg schreef over zijn vader.

Kees van den Berg schreef een boek over zijn vader Kees van den Berg uit de Dreef in Princenhage

Vanaf 2015 ben ik met het uitwerken begonnen, ben toen niet verder gekomen dan de eerste 2 maanden. In het begin werd ik geconfron-teerd met mijn vaders dagelijkse situatie, waarvan ik meer dan 60 jaar niets gehoord had. Na mijn pensionering had ik een duidelijk beeld voor ogen en heb dit doorgezet.

Tijdens de coronatijd ging ik het verder uitdiepen en uitwerken. Al gaandeweg heb ik steeds meer het besef gekregen dat dit uniek materiaal was om voor altijd te bewaren. Door er bekendheid aan te geven heb ik gemerkt dat dit onderwerp enorme belangstelling heeft van mensen, die ook familieleden hadden die in dezelfde situatie als dwangarbeider hebben moeten werken en die daarvan ook nooit iets hebben gehoord. Er werd namelijk niet meer over gesproken. Deze mensen hopen door middel van mijn boek een beeld te kunnen vormen en inzicht te krijgen in het leven van hun dierbare familielid in oorlogstijd.

vrijdag 6 mei in het kerkehuis naast en van de Johanneskerk aan de Dreef 5 in Princenhage.

De toegang is € 2,50 voor vrienden van het Princenhaags museum is het op vertoon van de vriendenpas gratis.

Aanvang 19.30 uur.